موسسه آموزش عالی
  • مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عمل به آن است

  • 1402/12/05 14:53:13

سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عمل به قرآن کریم است.

F20240224145310234291-F20240203152234848112-photo_2024-02-03_15-21-00.jpg

فاطمه شاهرضایی، سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و زمینه‌ساز حیات طیبه برای بشریت است، اظهار کرد: قرآن برای انسان‌سازی نازل شده و راهنماست براین اساس باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنیم که نیازمند اراده‌ای قوی است.
شاهرضایی تصریح کرد: آموزه‌های قرآنی در یک چارچوب ارائه می‌شود و در تمامی ارکان زندگی مانند افکار، عقاید، باورها، جهان‌بینی، ارزش‌ها، اخلاق و باید‌ها و نباید‌های انسان مؤثراند.
سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه افزود: قرآن کریم در تمام زوایای زندگی انسان وارد می‌شود بر این اساس برای بهره‌مند شدن از آن باید زندگیمان منطبق با قرآن کریم باشد.
وی یادآور شد: آموزه‌های قرآنی با عمل کردن به قرآن کریم وارد به زندگیمان می‌شود که برای بهره‌مندی از آن در اولین قدم باید قرآن خواند و با آن مأنوس شد و به دستورات آن عمل کرد.
سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: عمل به دستورات قرآن کریم موجب پیشرفت و ارتقای فرهنگی و توسعه جامعه می‌شود.
شاهرضایی اظهار کرد: فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است و بر این موضوع تأکید داریم که جامعه با ترویج فرهنگ قرآنی از آسیب‌ها مصون می‌شود و درکنار این امر به سلامت روحی و معنوی اجتماع کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید مد نظر داشته باشیم ترویج معارف الهی در جامعه است، افزود: قرآن کریم نقش بسزایی در ترویج این معارف دارد و فعالیت‌های قرآنی در جامعه آرام‌بخش است.
سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در پایان گفت: اساسی‌ترین راه برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه، عمل به قرآن است و اگر قرآن بخوانیم و یا حفظ کنیم باید برای رسیدن و عمل به آیات قرآن کریم باشد بنابراین ما در قبال قرآن کریم مسئول هستیم و باید به ترویج معارف آن در جامعه کمک کنیم.

تعداد بازدید: 79      ساعت: 00:08:35