موسسه آموزش عالی
  • طراحی و ساخت سمپلرهوشمند مورد استفاده در هات لب بخش پزشکی هسته ای

  • 1398/07/29

دستاورد شبکه برنامه گروه الکترونیکطراحی و ساخت سمپلرهوشمند مورد استفاده در هات لب بخش پزشکی هسته ای در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه استاد راهنما: خانم دکتر فرنازخامین همدانی استاد مشاور: آقای دکترصالح صالحی ذهابی دانشجو: هادی محمدی(کارشناسی ارشد الکترونیک)

1064.jpg


در این پایان نامه ،با استفاده از دستگاه ساخته شده ، عملیات برداشت و تلقیح مواد رادیو دارو با دقت و سرعت بالاتر و بصورت اتوماتیک انجام شده و مشکلات روش های دستی که در حال حاضر رایج می باشد برطرف خواهد شد. یکی از مهمترین مشکلات روش دستی  می توان به خطر تشعشع مواد رادیواکتیو و تآثیرمنفی آن بر روی نیروی انسانی مشغول در بخش هات لب هسته ای اشاره نمود. لذا باتوجه به نیاز مبرم واحد های آزمایشگاهی هسته ای به انجام هوشمند ومکانیزه فرآیند برداشت و تزریق در زمینه عکسبرداری هسته ای ، این دستگاه کمک شایانی به افزایش دقت و سرعت در نتایج آزمایشات هسته ای خواهد نمود.
با استفاده ازاین دستگاه می توان شاهد کاهش سطح تماس و تعداد کاربران این حوزه با مواد رادیو اکتیو ، همچنین انتخاب رنج مورد نیاز مواد رادیو اکتیو توسط کاربر ازطریق منوی کاربری ،  اصلاح میزان مواد رادیو اکتیو جابجا شده در جهت رسیدن به میزان میلی کوری مورد نظر ، توانایی تزریق مواد رادیو اکتیو به بدن بیمار و از همه مهمتر کنترل از راه دور دستگاه بصورت وایرلس بود.

تعداد بازدید: 32      ساعت: 22:56:42