موسسه آموزش عالی
  • سالروز شهادت عالم فرزانه، معلم مجاهد، استاد شهید مرتضی مطهری (ره)

  • 1400/02/11

" به نام خداوند لوح و قلم"پیامبر اعظم (ص): "در میان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست".سپاس یگانه معبودی را سزاست که انسان ها را به واسطه دانش و خرد بر عالمیان سروری بخشید. از کلام معلم، اندیشه های بکر و بی جان روح می گیرند و فکر هویدا می شود و آن فکر رسم الخط یک زندگی را شکل می دهد. از ترنم صدایش اندیشه ها متبلور و معمار یک عمر زیستن لقبش می شود.دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت عالم فرزانه، معلم مجاهد، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و هفته پاسداشت مقام معلم را گرامی می داریم.

1093.jpg


" به نام خداوند لوح و قلم"
پیامبر اعظم (ص): "در میان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست".
    سپاس یگانه معبودی را سزاست که انسان ها را به واسطه دانش و خرد بر عالمیان سروری بخشید. از کلام معلم، اندیشه های بکر و بی جان روح می گیرند و فکر هویدا می شود و آن فکر رسم الخط یک زندگی را شکل می دهد. از ترنم صدایش اندیشه ها متبلور و معمار یک عمر زیستن لقبش می شود.
 دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت عالم فرزانه، معلم مجاهد، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و هفته پاسداشت مقام معلم را گرامی می داریم.
زندگی، ويژگی های اخلاقی و آثار به جای مانده از استاد مطهری به عنوان گنجینه ارزشمند و بی بدیلی به عنوان الگوی تمام عیار عرصه آگاهی بخشی به شمار می آید؛ آمیختن علم و عمل با اخلاق ، عقلانیت، پرسش گری، کنکاش و پژوهش جهت پاسخ به دغدغه ها و چالش های جامعه از نکات بارز شهید مطهری بود که این ویژگی ها را می توان مهمترین رسالت جامعه دانشگاهی دانست که در آن اساتید علاوه بر "جامعه پردازی" و "تمدن سازی اسلامی"  که در منشور بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی واقع شده است به تربیت نسلی همت گمارد که بتواند خوب فکر و پژوهش کند و به پرسش ها و نیازهای جامعه خود در زمان مناسب پاسخی خردمندانه دهد.
استاد گران مایه!
شما امانت داری هستید که انسان امانت شماست. وجود شما  در سرنوشت یک ملت مؤثر است و دستان توانای شما چشم انداز آینده کشور را ترسیم می کند. پرورش نیروی فکری دانشجویان و رهنمایی ایشان به سوی استقلال وظیفه پیامبری شماست چرا که هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمینش رشد نخواهد کرد و خوب زندگی کردن مردم یک جامعه، مدیون شماست.
استاد فرزانه!
انقلاب ما و جامعه کنونی ما نیازمند اساتید در تراز انقلاب است. تراز انقلاب شاخصه هایی دارد. استقلال فکری در شرایط مختلف اجتماعی و سیاسی، متانت گفتار و رفتار، حس دغدغه مندی نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جامعه و از همه مهم تر حرکت در مسیر ارزش های والای اسلامی و  پرورش نسلی صاحب اندیشه نه آگاه با اندیشه ها. نسلی که در آنها استدلال و عدالت مبنای فکری و اندیشه آنهاست و هرگز مبلغان چشم و گوش بسته افراد و گروه ها و احزاب نیستند.  
استادان گران قدر!
 صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان که شمع وجود گرانقدر خویش را روشنی بخش مسیر نسل پرامید فردای باشکوه ایران عزیز قرار داده اید تقدیم می داریم و ضمن آرزوی سلامتی و قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران در ماه میهمانی خدا و با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف عالی مقام استاد شهید مرتضی مطهری؛ فرارسیدن روز بزرگداشت مقام معلم و استاد را محضر شما خوبان تبریک عرض نموده و صمیمانه ترین سپاس ها را تقدیمتان می داریم. همچون گذشته پیشرفت و تعالی برنامه های علمی و فرهنگی دانشگاه نیازمند همت والا، همکاری خالصانه و کوشش صادقانه شماست. امید که در این مسیر پیش روی در راستای نیل به اهداف دانشگاه نسل جدید یار و یاور ما باشید.
بهروزی و تندرستی همه شما خوبان را از درگاه مهربان ترین مهربانان، خداوندگار سبحان، مسئلت داریم.
موسسه آموزش عالی
جهاد دانشگاهی کرمانشاه
 

تعداد بازدید: 32      ساعت: 17:29:45