موسسه آموزش عالی
  • با تحصیل در این دانشگاه "شاغل" می‌شوید!

  • 1400/06/16

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشتغال را محور اصلی برنامه های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این راستا بسته های توانمندسازی حرفه ای تدوین شده که دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند. دکتر خلیل جلیلی با اشاره به فعالیت این مرکز از سال 1384 گفت: در حال حاضر 1743 دانشجو در این موسسه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در 12 گروه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

1096.jpg


رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشتغال را محور اصلی برنامه های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این راستا بسته های توانمندسازی حرفه ای تدوین شده که دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.
دکتر خلیل جلیلی با اشاره به فعالیت این مرکز از سال 1384 گفت: در حال حاضر 1743 دانشجو در این موسسه در مقاطع  کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در 12 گروه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: رشته گرایش های کارشناسی ارشد مؤسسه شامل مهندسی های عمران، کامپیوتر، معماری، برق، صنایع، برنامه ریزی گردشگری، برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری و گیاهان دارویی می باشد و در مقطع کارشناسی هم علاوه بر این رشته ها، چهار رشته حقوق، شیمی، حسابداری و زبان انگلیسی تدریس می شود.
جلیلی یادآور شد: اخذ مجور راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد این چهار رشته(حقوق، شیمی، حسابداری و زبان انگلیسی) نیز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: مدارک تحصیلی موسسه دارای اعتبار وزارت علوم و مورد تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور بوده و قابل ترجمه است. 
جلیلی به بخشی از مزیت های موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی نسبت به سایر دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی تنها موسسه همجوار پارک علم و فناوری در کشور می باشد که فرصت استثنایی برای دانشجویان و اساتید برای بهره مندی از ظرفیت های پارک علم و فناوری و آموزش همزمان الفبای فناوری و کسب و کار و اقتصاد دانش بنیان در کنار بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان و بیش از هزار نخبه فناور استان را فراهم کرده است.
وی افزود: این موسسه از روز نخست ورود به دانشگاه، توانمند سازی دانشجویان برای جذب در بازار کسب و کار تخصصی را در قالب بسته های مهارت افزایی دانشجویان برنامه ریزی کرده است. در بخش پژوهشی هم با بسته های الفبای پژوهش برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی، مهارت های پژوهشی را به دانشجویان آموزش می دهد.
جلیلی گفت: در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی دانش افزایی مهارتی و تخصصی دانشجویان و آموختن آنچه نیاز کارفرمایان و بازار کار است در کنار درس‌های معمول و آکادمیک دانشگاه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم دانش آموختگان ماهر و متخصص تربیت کنیم.
وی از تدوین بسته های توانمندسازی حرفه ای در این موسسه خبر داد و افزود: در سال های گذشته دانشجویان این موسسه طعم شیرین این برنامه ریزی ها را در اشتغال خود چشیده اند.
رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در ادامه اشتغال دانش آموختگان را  اصلی ترین برنامه عملیاتی در برنامه‎‌های توسعه این موسسه عنوان کرد و افزود: با توجه آمار بالای بیکاری در میان دانش آموختگان استان، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان رسالت دانشگاهی خود علاوه بر افزایش کیفیت آموزش و ارتقا سطح کیفی پایان نامه های کارشناسی ارشد، در قالب شبکه برنامه های منسجم پژوهشی، توانمند سازی و مهارت افزایی کسب و کار را نیز اجرا می نماید.
جلیلی گفت: ما معتقدیم پایان تحصیل اشتغال است و اگر اشتغال محقق شود مسائل اجتماعی و اقتصادی دانش آموختگان نیز سامان گرفته و دغدغه ازدواج جوانان حل می شود، اما این اشتغال باید با محور کارآفرین شدن دانشجویان در دستور کار قرار گرفته و کارمند شدن و دولتی شدن باید از  ذهن و فکر دانشجویان خارج شود.
وی افزود: دانشجو باید کارآفرین تربیت شود و اگر کارآفرین نشد حداقل بتواند خوداشتغال شود و این وظیفه بر عهده دانشگاه ها و اساتید دانشگاه است.
جلیلی گفت:  در جهاد دانشگاهی معتقدیم یک استاد علاوه بر درس و تکلیف باید دغدغه اشتغال و کسب و کار دانشجویان را هم داشته باشد، لذا مؤسسه ما تنها یک دانشگاه نیست بلکه یک مرکز مهارتی اشتغال است.
رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در ادامه به برخی امکانات این موسسه اشاره کرد و افزود: یکی از امکانات مهم موسسه، مجتمع علمی، پژوهشی و فناوری است که درزمینی به مساحت 120 هکتار قرار داشته و  امکان انجام پروژه های دانشجویی را به صورت عملیاتی و نیز انجام فعالیت های فناورانه را برای دانشجویان فراهم می کند.
وی افزود: همچنین این موسسه دارای امکاناتی نظیر آزمایشگاه های مجهز و مدرن، کارگاه کامپیوتر، کلاس های هوشمند، کتابخانه و سالن مطالعات، آمفی تئاتر و سالن اجتماعات است و به  لحاظ موقعیت جغرافیایی هم در مرکز شهر کرمانشاه - سه راه 22 بهمن- واقع شده است. 
جلیلی در ادامه با اشاره به تامین هزینه تحصیل دانشجویان موسسه از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه گفت: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یک موسسه غیرانتفاعی است، اما ما هم در کنار خانواده ها برای تامین هزینه های تحصیل دانشجویان دغدغه داریم و آن را یک وظیفه اجتماعی برای خود می دانیم
وی افزود: در همین راستا در سال جاری با تامین تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت شهریه دانشجویان در کاهش دغدغه اقتصادی خانواده ها همراه شده‌ایم و برنامه داریم که تمام هزینه تحصیل دانشجویان موسسه را با وام قرض الحسنه تأمین کنیم.
جلیلی در پایان با اشاره به نقش موثر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در ارتقا آموزش عالی استان، گفت: خوشبختانه این موسسه توانسته با بهره مندی از توان علمی اساتید مجرب و صاحب نظر سهم وزینی در آموزش عالی استان و تولید دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه استان داشته باشد و استمرار و ثبات پذیرش دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در سال های گذشته از جمله افتخارات این مؤسسه است.

تعداد بازدید: 28      ساعت: 18:32:24