موسسه آموزش عالی
 
اطلاعیه ثبت نام کارشناسی 1403

با تبریک خدمت کلیه پذیرفتهشدگان آزمون سراسری سال 1403 مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به اطلاع میرساند ثبتنام در این مؤسسه بهصورت کاملاً غیرحضوری انجام خواهد شد.

لطفاً از مراجعه حضوری به آموزش مؤسسه برای ثبتنام خودداری فرمایید. ثبتنام دارای دو مرحله اینترنتی و تحویل حضوری است و عدم انجام هر مرحله به منزله انصراف از تحصیل است.

مراحل ثبتنام:

مرحله اول: ثبتنام اینترنتی

پذیرفتهشدگان باید از تاریخ 1403/07/25 لغایت 1403/08/02 با ورود به سامانه یکپارچه هم آوا مربوط به مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به آدرس https://edu.jdku.ac.ir/CAS/Account/Login، از طریق لینک ثبتنام پذیرفته شدگان مهر 1403، نسبت به ثبتنام اولیه و درج اطلاعات و اسکن مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

مرحله دوم: تحویل حضوری مدارک

١ ـ انجام ثبتنام اینترنتی ( غیرحضوري) به منزله پذیرش نهایی دانشجو نبوده و ثبتنام قطعی پذیرفته شدگان پس از مراجعه حضوري و تحویل مدارك از تـاریخ 05/08/١٤٠٣ لغایـت 30/08/١٤٠٣ و تأییـد اطلاعـات توسـط مدیریت امور آموزشی مؤسسه خواهد بود. عدم تحویل مدارك بهصورت حضوري در موعد مقرر به منزله انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

٢ ـ اسکن مدارك ثبتنام غیرحضوري میبایستی از روي اصل مدارك و یا کپی برابر با اصل مدارک (براساس موارد ذکر شد در سامانه) و بهصورت رنگی با کیفیت تهیـه و بارگـذاري شود.

مدارك لازم براي ثبتنام (بارگذاري اسکن آنها در سامانه + تحویل حضوري):

١-اصل و یک نسخه تصویر ریز نمرات و مدرك دیپلم متوسطه (یا گواهی موقت دیپلم متوسطه).

٢-اصل و یک نسخه تصویر ریز نمرات و مدركپیش دانشگاهی (یا گواهی موقت پیش دانشگاهی، با تاریخ فراغت از تحصیل حداکثر تا ٣٠/١١/١٤٠٢).

ارائه اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره پیشدانشگاهی و دیپلم متوسطه نظام جدید با امضای و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزشوپرورش براي دیپلمههای نظام جدید آموزش متوسطه در هر یک از سالهای ١٣٨٤ الی ١٣٩٦ در هنگام ثبتنام ضروري است.

٣- اصل و کپی فرم ٦٠٢ (گزارش سوابق تحصیلی پایه دهم تا دوازدهم) با مهر دبیرستان محل تحصیل (براي پذیرفته شدگان داراي دیپلم نظام جدید (٣-٣-٦))

٤- پرینت کد رهگیـري درخواسـت تأییدیه تحصـیلی دیـپلم و پـیش دانشـگاهی (در صـورت گذرانـدن دوره پـیش-دانشـــــگاهی) اخـــــذ شـــــده از ســـــامانه (تأییدیـــــه مـــــدارك تحصـــــیلی وزارت آموزشوپرورش)بـــــه آدرس https://emt.medu.ir

٥- پرینت کد رهگیري درخواست سوابق فارغالتحصیلی (کارنامه فارغالتحصیلی و گواهی محلهـاي تحصـیل دوره دوم متوســــــطه) از ســــــامانه (تأییدیــــــه مــــــدارك تحصــــــیلی وزارت آموزشوپرور) بــــــه آدرس https://emt.medu.ir

تذکر ١: فرایند دریافت کد رهگیري تأییدیه تحصیلی پذیرفتــهشــدگان مــیبایســت بــا مراجعــه بــه ســامانه (تأییدیــه مــدارك تحصــیلی وزارت آموزشوپرورش) بــه آدرس https://emt.medu.ir فــرم مربــوط را تکمیــل نمــوده و پــس از ثبــت اطلاعــات و پرداخــت هزینــه، کدپیگیري و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند.
پذیرفتهشدگان میبایست در مرحله ثبتنام الکترونیکی در مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، کد پیگیری دریافت شده از سامانه (تأییدیه مدارك تحصیلی وزارت آموزشوپرورش) را در محل مشخص شده در سامانه ثبتنام غیرحضوري مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه درج و پرینت آن را همراه سایر مدارك ثبتنام به دانشگاه ارائه نمایند.
تذکر ٢: فرایند دریافت کد رهگیري سوابق فارغالتحصیلی (کارنامه فارغالتحصیلی و گواهی محلهاي تحصیل دوره دوم متوسطه)
پذیرفتــهشــدگان مــیبایســت بــا مراجعــه بــه ســامانه (تأییدیــه مــدارك تحصــیلی وزارت آموزشوپرورش) به آدرس https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشـی، بـا انتخـاب گزینـه (سـوابق فارغالتحصیلی)، ارسال کارنامه فارغالتحصیلی و گـواهی محـلهـاي تحصـیل دوره دوم متوسـطه بـه دانشـگاه محـل پـذیرش خـود را درخواست نمایند که پس از کاملشدن فرایند درخواست، کد پیگیري در اختیار ایشان قرار خواهد گرفـت. داوطلـب بایستی کد پیگیري را در سامانه ثبتنام غیرحضوري ثبت و پرینت آن را همراه سایر مدارك ثبتنام به مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه ارائه نمایند.
براي فارغالتحصیلان شهریور ١٣٩٥ و بعد از آن نیازي به مراجعه حضوري به مدارس و مناطق آموزشوپرورش محل تحصیل نمیباشد.
فارغالتحصیلان خرداد ١٣٩٥ و قبل از آن با کد پیگیري صادر شده از سامانه مذکور به همراه مـدارك تحصـیلی کـه توسط سازمان سنجش آموزش کشور براي ثبتنام در دانشگاهها اعلام میشـود بـه ادارات آموزشوپرورش محـل فارغالتحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزشوپرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدارك تحصـیلی را اسکن و در سامانه بارگذاري نمایند. بنابراین دانشگاهها بـر اسـاس مـدارك ارسـالی بـه شـیوه الکترونیکـی پذیرفتـه شدگان را ثبتنام خواهد کرد.
تأکید میگردد که ارائه اصل مدرك دیپلم به همراه سایر مدارك ثبتنام به مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه الزامی است.

٦- دو سري تصویر برابر با اصل شده از طریق دفاتر اسناد رسمی از پشت و روي کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه.

٧- شش قطعه عکس تمام رخ ٤×٣ تهیه شده در سال جاري.

٨-تحویل مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آنها را با توجه به بند (مقررات وظیفه عمومی) مندرج در دفترچه راهنماي آزمون سراسري سال 1403 مشخص کند. نظیر کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت و یا برگ اعزام به خدمت و یا فرم معافیت تحصیلی اخذ شده از سامانه نظام وظیفه (براي برادران).

مشـــمولان بـــراي اخـــذ معافیـــت تحصـــیلی (نظاموظیفه) لازم اســـت بهصورت اینترنتـــی بـــه ســـامانه https://sakha.epolice.ir/portal/login مراجعه و پس از ورود به سامانه مذکور از قسـمت درخواسـت، ثبـت درخواسـت، نوع درخواست (معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی) را انتخـاب و سـپس قسمتهای مشخصـات فـردي - اطلاعـات تحصیلی - درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی را بهصورت کامل تکمیل و در آخر، تأیید کاربر را اعمال نمایند.
تذکر 1: در صورت تایید دانشگاه و تایید معاونت نظام وظیفه، لازم است دانشجو پرینت معافیت تحصـیلی را از سیسـتم اخذ و به دانشگاه محل تحصیل تحویل نماید.
تذکر 2: در صورت اخذ ننمودن معافیت تحصیلی در موعد مقرر، قبولی و پذیرش داوطلب در دانشگاه لغو خواهد شد.

9- اصل فرم انصراف از تحصیل یا اخراج به همراه فرم ابطال معافیت تحصیلی مشمولان (براي دانشجویان انصرافی یا اخراجی).

10- اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط (براي کارمندان دولت).

توضیحات تکمیلی مدارك موردنیاز ثبتنام پذیرفتهشدگان کارشناسی پیوسته:

  • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان پذیرفته شدهاند و ارگـان صادرکننده فـرم آنـان بـه ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ستاد کل نیروهاي مسلح میباشد، در زمان ثبتنام نیازي به ارائـه تأییدیه سـهمیه ثبتنامی از سوي ارگان ذیربط ندارند و ملاك تأیید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی میباشد.
  • متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفتهشـدگان یکـی از دانشگاهها و مؤسسات آمـوزش عـالی و هـم در ردیـف پذیرفتهشدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار میگیرند توجه داشته باشند که منحصراً میتوانند در یکی از کد رشته محلهای قبولی ثبتنام نمایند. به عبارتی مجاز به ثبتنام در هر دو محل قبولی نمیباشند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.
  • پذیرفتهشدگان میبایست حداکثر تا تاریخ ٣٠/١١/١٤٠٢ داراي مـدرك دیـپلم نظـام قـدیم آمـوزش متوسـطه، پیشدانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدي یا ترمیواحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظـام آموزشـی ٣-٦-٣) و یـا مدرك کاردانی باشند. بدیهی است در غیر این صورت مجاز به ثبتنام نخواهند بود.
  • در هر مرحله از ثبتنام و هنگام تحصیل چنانچه مشخص گردد داوطلبی حقایق را کتمان نموده و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی وی کان لمیکن تلقی شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
  • دانشجویان گرامی قبل از تحویل مدارک تحصیلی خود در زمان ثبتنام، به تعداد موردنیاز خود کپی برابر اصل از مدارک تحصیلی خود تهیه و در نزد خود نگهداری نمایند؛ زیرا پس از ثبتنام از تحویل مدارک ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • نحوه و تاریخ شروع به تحصیل، پس از تصمیمگیری در مراجع ذیربط دانشگاه به اطلاع پذیرفتهشدگان گرامی خواهد رسید.
  • تمامی کلاسها بهصورت کاملاً حضوری برگزار خواهد شد و نحوه دریافت برنامه هفتگی و حضور در کلاسها و همچنین هرگونه تغییر احتمالی در برنامهها در اطلاعیههای بعدی به اطلاع دانشجویان گرامی خواهد رسید.
  • کسانی كه قبلاً در يكي از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي در رديف پذیرفتهشدگان نهايي قرار گرفتهاند، مطابق ضوابط، قبولي قبلي آنان لغو شده و باید منحصراً در رشته قبولي جديد به تحصيل بپردازند. ضمناً لازم نيست از محل قبولي قبلي خود انصراف دهند، بلكه با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد و توسط مؤسسه محل قبولي مندرج در اين اطلاعيه، مدارك ثبتنامي افراد از محل قبولي قبلي آنان درخواست ميشود.